STOROPACK VERHOOGT OMZET MET BIJNA VIJF PROCENT

Nieuws van 22.08.2018

  1. Bedrijf
  2. Nieuws
  3. Nieuws 2018
  4. Storopack verhoogt omzet met bijna vijf procent

Storopack kan terugblikken op een succesvol 2017. De internationale specialist voor beschermende verpakkingen verwezenlijkte vorig jaar een totale omzet van 454 miljoen euro. In vergelijking met 2016 komt dat overeen met een toename van 20 miljoen euro. Aan deze omzetgroei van ongeveer 4,6 procent tegenover vorig jaar droegen zo’n 2500 werknemers in 64 vestigingen bij.

Storopack realiseerde meer dan de helft van zijn omzet in Europa (55 procent), een goed kwart in Noord-Amerika (27 procent) en bijna 16 procent in Azië-Pacific. Zuid-Amerika en andere landen waren samen goed voor 2 procent. In zijn belangrijke Europese markt behaalde het bedrijf een omzetgroei van bijna 4,5 procent. In Noord-Amerika bleef de omzet met een toename van 0,4 procent min of meer gelijk ten opzichte van vorig jaar. De voor Storopack belangrijke toekomstmarkten Azië-Pacific en Zuid-Amerika ontwikkelen zich met een duidelijke dubbelcijferige omzetgroei in gunstige zin.

CEO Hermann Reichenecker is zeer tevreden met de jaarresultaten: “Ondanks de scherpe prijsstijgingen van grondstoffen hebben we een sterk resultaat behaald dat onze verwachtingen overtreft en hebben we in al onze regio’s ter wereld groei verwezenlijkt.”

Groei door verhoogde productiviteit voor klanten en duurzame grondstoffen
De groeicurve van Storopack is in de eerste plaats het resultaat van regelmatige productinnovatie. Bij nieuwe producten ligt de focus vooral op het optimaliseren van de productiviteit van de beschermende verpakkingsprocessen van de klanten en op duurzame grondstoffen.  Storopack genereert al meer dan 25 procent van zijn omzet met producten die gemaakt zijn van duurzame en gerecyclede materialen. Deze twee aandachtspunten blijven verder prioriteit krijgen in de toekomstige productinnovatie.

Digitalisering met focus op de behoeften van de klanten
Storopack heeft al veel interne processen gedigitaliseerd. In de komende jaren wil het bedrijf inzetten op digitalisering die meerwaarde biedt voor de klanten. Er zijn op dit gebied veel ideeën verzameld. Enkele werden al uitgevoerd en andere zullen in de volgende jaren worden gerealiseerd.