CYBERATTACK ON STOROPACK

  1. Bedrijf
  2. Nieuws
  3. CYBERATTACK ON STOROPACK

Nieuws van 11.07.2023

Communicatie volledig hersteld na cyberaanval

Na de cyberaanval waaraan we in maart 2023 werden blootgesteld, zijn onze e-mailcommunicatie en telefonie volledig hersteld. Door de meest zorgvuldige forensische onderzoeken en opschoning kunnen we onze klanten, leveranciers en zakenpartners verzekeren dat er geen virussen van de aanval verborgen zitten in onze e-mails. Dat we tijdens de hele aanval wereldwijd konden produceren en leveren, hebben we te danken aan de enorme inzet, creativiteit en teamgeest van onze medewerkers. We willen ook onze klanten, leveranciers en partners bedanken voor hun grote steun en geduld.

Nieuws van 05.06.2023

E-mailcommunicatie volledig hersteld na cyberaanval

Twaalf weken na de cyberaanval op onze systemen is onze e-mailcommunicatie volledig hersteld. Door zorgvuldig forensisch onderzoek en opschoning kunnen we onze klanten, leveranciers en zakenpartners verzekeren dat er geen virussen van de aanval in onze e-mails verborgen zitten. Op dit moment zijn we nog beperkt telefonisch bereikbaar. Onze IT-afdeling werkt met hoge prioriteit aan het herstellen van alle systemen. Het feit dat we in staat waren om wereldwijd te produceren en te leveren tijdens de aanval is te danken aan de enorme inzet, creativiteit en teamgeest van onze medewerkers. We willen ook onze klanten, leveranciers en partners bedanken voor hun grote steun en geduld.

Nieuws van 27.04.2023

E-mailcommunicatie grotendeels hersteld na cyberaanval

Er zijn nu vijf weken verstreken sinds de aanval op onze IT-systemen. Ons vermogen om te produceren en te leveren is gegarandeerd. De meeste medewerkers van Storopack hebben weer toegang tot hun e-mails. Door zorgvuldig forensisch onderzoek en opschoning kunnen we onze klanten, leveranciers en zakenpartners verzekeren dat er geen virussen van de aanval in onze e-mails verborgen zitten. De telefonie is gedeeltelijk hersteld. Onze IT-afdeling blijft op volle toeren werken om alle systemen weer beschikbaar te maken. De wereldwijde functionaliteit hebben wij te danken aan de enorme inzet en de creativiteit en teamgeest van onze medewerkers. Wij blijven ook onze klanten, leveranciers en partners bedanken voor hun grote steun.

Nieuws van 28.03.2023

Storopack blijft in staat te leveren na cyberaanval

Bijna een week na de aanval op onze IT-systemen kunnen we nog steeds produceren en leveren. Onze productie- en leveringscapaciteit werd op geen enkel moment onderbroken. Alleen de online shop is momenteel niet beschikbaar. Persoonlijke beschikbaarheid is nog steeds gegarandeerd via noodnummers op de website. We kunnen momenteel nog steeds geen e-mails ontvangen. De telefonie is gedeeltelijk hersteld. Onze IT-afdeling werkt hard om de systemen weer beschikbaar te maken. Wij willen onze klanten, leveranciers en partners bedanken voor de geweldige steun die wij tot nu toe hebben ontvangen. Verder willen we onze medewerkers bedanken voor hun enorme inzet.

Persbericht 23.03.2023

Toegankelijkheid beperkt: De producent van beschermende verpakkingen in Metzingen werd het slachtoffer van een cyberaanval

De in Metzingen gevestigde specialist in beschermende verpakkingen Storopack heeft op dinsdag 21 maart 2023 een criminele aanval op haar IT-systemen geregistreerd. Het bedrijf is daarom momenteel niet bereikbaar per e-mail en slechts in beperkte mate per telefoon. In overeenstemming met haar IT-noodprotocol heeft Storopack onmiddellijk na het bekend worden van de cyberaanval de nodige veiligheidsmaatregelen genomen en de politie en andere verantwoordelijke instanties ingelicht. Er kunnen zich momenteel vertragingen in de levering voordoen, Storopack werkt op volle toeren om de leveringscapaciteit te blijven garanderen. De website van het bedrijf is niet getroffen door de cyberaanval: Op www.storopack.com kunnen klanten en partners telefoonnummers vinden waarmee ze momenteel de vestigingen van het bedrijf kunnen bereiken. Daar geeft Storopack ook te allen tijde informatie over de actuele status.
"We zijn intensief bezig om alle systemen volledig te herstellen. Ik wil onze medewerkers bedanken, die zich met grote inzet hiervoor inzetten.  Dank ook aan onze klanten en partners voor hun begrip en steun in de huidige situatie", aldus Hermann Reichenecker, voorzitter van de Raad van Bestuur van Storopack.