VISIE & RICHTLIJNEN

  1. Bedrijf
  2. Visie & Richtlijnen

VERANTWOORDELIJKHEID BETEKENT OPEREREN IN LIJN MET DUIDELIJKE WAARDEN EN NORMEN.

Waarden en normen zijn essentieel voor het succes van een bedrijf. Zij bieden een leidraad over hoe om te gaan met medewerkers, klanten en zakenpartners om op die manier de basis voor een voortreffelijke samenwerking te leggen. Als een internationaal opererend familiebedrijf zijn wij ons bewust van onze sociale en economische verantwoordelijkheid die wij actief proberen vorm te geven.

Binnen een wereldwijd, bedrijfsoverkoepelend proces hebben wij samen onze grondbeginselen gedefinieerd en vastgelegd in de “visie & richtlijnen” van Storopack. Deze vormen de basis voor onze activiteiten en definiëren waar Storopack als bedrijf, werkgever en zakenpartner voor staat.

I. ONS BEDRIJF

Onze kerncompetentie ligt op het gebied van hoogwaardige verpakkingsoplossingen en vormdelen.

1. Wij concentreren ons primair op toepassingen op het gebied van beschermende verpakkingen en vormdelen gemaakt van expansieschuim.

2. Wij beschouwen het als een permanente uitdaging om geschikte oplossingen te bieden die voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten op basis van het hoogste serviceniveau.

3. Onze klanten, de markten en onze vaardigheden vormen de rode draad voor al onze activiteiten.

Storopack streeft ernaar het toonaangevende merk binnen geselecteerde markten te zijn.

II. TEVREDEN KLANTEN VORMEN DE BASIS VAN ONS SUCCES

Ons bestaan danken wij aan onze klanten.

1. We luisteren en leren van de taken die onze klanten ons stellen, zodat onze producten, diensten en langdurige relaties verder worden verbeterd.

2. Storopack voorziet zijn markten van uitstekende producten en diensten.

3. Wij doen er alles aan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn door onze lokale aanwezigheid en een uitgebreid zakelijk netwerk.

Wij bieden een echte toegevoegde waarde voor de producten van onze klanten.

III. INNOVATIE VORMT DE BASIS VOOR ONZE KERNACTIVITEITEN

Samen met onze klanten en leveranciers ontwikkelen en leveren wij innovatieve oplossingen.

1. Onze verpakkingsoplossingen op het gebied van beschermende verpakkingen zorgen ervoor dat de producten van onze klanten zonder schade kunnen worden getransporteerd en opgeslagen.

2. Onze vormdelen van expansieschuim verhogen niet alleen de functionaliteit van de producten van onze klanten, maar optimaliseren tevens de mogelijkheid voor de verdere ontwikkeling, ontwerp en technologie ervan.

3. Onze productlijnen en oplossingen worden ontwikkeld op basis van pro-actief, internationaal technologisch onderzoek en de samenwerking tussen internationale Storopack-teams.

4. Wij zijn geïnteresseerd in samenwerkingsovereenkomsten voor nieuwe bedrijfsontwikkelingen.

Onze innovaties zijn zodoende vooral gericht op een betere toepassing van onze producten en een verhoogde waardecreatie.

IV. LEVERANCIERS KUNNEN PARTNERS WORDEN

Goede leveranciers kunnen strategische partners worden, als een essentieel onderdeel van ons succes.

1. Wij zijn geïnteresseerd in langdurige, betrouwbare samenwerkingsverbanden met onze leveranciers.

2. We vertrouwen op onze leveranciers en verwachten bijgevolg kwaliteit, punctualiteit en betrouwbaarheid. Gezamenlijke innovaties en ontwikkelingen waarvan beide partijen profiteren, zijn alleen mogelijk op basis van een goede relatie met leveranciers.

3. De prijs-kwaliteitverhouding die onze leveranciers bieden moet overeenkomen met onze eisen aan kwaliteit en service op de lange termijn.

Leveranciers die cruciaal zijn voor onze kernactiviteiten en die als betrouwbaar worden beschouwd, kunnen onze partner worden.

V. HET OPBOUWEN VAN MARKTEN WERELDWIJD

Wij staan dicht bij onze klanten en begrijpen hun behoeften.

1. Storopack is overal aanwezig waar onze producten nodig en de algemene omstandigheden geschikt zijn.

2. Wij analyseren en ontwikkelen markten wereldwijd op een actieve wijze.

3. Storopack respecteert de mensen, culturen en het milieu overal ter wereld.

4. Wij verkopen onze producten wereldwijd.

5. Op plaatsen waar markten kunnen worden ontsloten, zijn wij geïnteresseerd in samenwerkingsovereenkomsten.

Binnen internationale markten reageren wij snel en met een visie voor de lange termijn.

VI. MEDEWERKERS ZIJN DE SLEUTEL TOT SUCCES

Gemotiveerde medewerkers zijn ons grootse goed.

1. Behandel iedereen zoals uzelf zou willen worden behandeld.

2. Onze open en respectvolle omgang met anderen vormt de basis voor een succesvolle ontwikkeling van het bedrijf op de lange termijn.

3. Storopack stimuleert een permanent verbeteringsproces via investeringen in trainingen en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

4. In ruil daarvoor verwachten wij van onze medewerkers dat zij zich zo goed mogelijk voor het bedrijf inzetten.

5. Eigen initiatief en ideeën worden aangemoedigd. Als er fouten zijn gemaakt, praten wij hier open over. We leren van onze fouten. Ze worden beschouwd als kans voor een gezamenlijk leerproces.

6. Individuele en afdelingsspecifieke doelen en doelstellingen zijn altijd gebaseerd op de bedrijfsbelangen.

Onze medewerkers vertegenwoordigen ons grootste goed en maken het verschil.

VII. LEIDINGGEVENDEN GEVEN HET GOEDE VOORBEELD

De aanvullende verantwoordelijkheden van onze leidinggevenden zijn vastgelegd en moeten worden nageleefd.

1. Leidinggevenden zijn verantwoordelijk voor de motivatie en ontwikkeling van teamleden ten behoeve van een sociaal, cultureel en milieubewustzijn.

2. Onze leidinggevenden zetten zich zichtbaar in voor onze algemene doelstellingen en worden afgerekend op hun verantwoordelijkheden.

3. Het team van leidinggevenden werkt nationaal en internationaal samen en is bereid om te reizen.

4. Elke leidinggevende draagt zorg voor een consistent imago van Storopack, zowel intern als extern.

De medewerkers en de leidinggevenden vormen samen een krachtig team.

VIII. EEN FAMILIEBEDRIJF MET WAARDEN

Storopack is een voorbeeld van hoe een familiebedrijf wordt gerund.

1. Het voortbestaan van Storopack als familiebedrijf is de hoogste prioriteit.

2. De filosofie van ons familiebedrijf biedt belangrijke mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en vereist persoonlijke toewijding, verantwoordelijkheid en samenwerking. Daartoe behoort niet alleen de handhaving van een succesvolle traditie en menselijke relaties, maar ook flexibiliteit, een snelle besluitvorming en tegemoetkoming aan behoeften.

3. Bij onze bedrijfsactiviteiten houden wij rekening met onze verantwoordelijkheid jegens het milieu en de maatschappij als geheel. Wij opereren oprecht, eerlijk en streven naar continuïteit.

4. Bij Storopack is de verhouding tussen schuld en eigen vermogen solide en gezond. Zodoende is een langetermijnwaarde belangrijker dan winsten op de korte termijn.

5. Winstgevendheid, efficiëntie, de inzet van middelen en de adequate exploitatie van waarde zijn nodig om het bedrijf financieel sterk te houden en dienen ervoor te zorgen dat het bedrijf op de lange termijn onafhankelijk blijft van externe investeerders.

Onze centrale leidende maatstaf is de ontwikkeling van de waarde van Storopack op de lange termijn als een onafhankelijk familiebedrijf.